joi, 21 noiembrie 2013

O scurta secventa din viata mea,reprezentata intr-o carte: Panza de paianjen - Cella Serghi.



"Pana sa spun ceva,mi-a soptit in ureche,ca o sarutare:
-Vreau sa te tin in brate,Diana!
Si,intr-o clipa,a trecut peste fereastra,bratele mele,au fost dupa gatul lui,m-am lipit de el,toata si suferinta mea s-a topit.Voiam sa ma conving ca nu e numai un vis,ca intr-adevar ne iubim,ca ne-am impacat,ca Alex e al meu.Doamne,cat il iubesc!
Am intrebat,lipita de el toata:
-Ma iubesti,Alex?
-De ce intrebarea asta?
-Fiindca vreau sa stiu si fiindca imi place sa aud..
Ocoleste raspunsul.
...................
Ca sa-l recastig,il sarut binisor,abia atingandu-i buzele,necajindu-l numai,apoi din ce in ce mai insistent dar calculat,asa cum am invatat de la el..si reusesc sa-l exasperez,sa-l fac sa nu mai aiba decat un singur gand,o singura dorinta.Vreau sa ma iubeasca si stiu ca asta nu se poate acum decat daca il fac sa confunde dorinta cu iubirea.Si ce umilita ma simt![........]
O tristete imensa,un fel de deznadejde calma s-a revarsat in toata fiinta mea.Alex nu tinea sa ramana singur cu mine.Alex nu ma iubea.[.......]
Imi curgeau lacrimile pe obraz,fara rost,fara sa fiu trista.Aveam chef sa rad,dar nu radeam,nici nu vorbeam,doar duceam paharul la gura,sorbeam din el si la urma intindeam bratul si cineva il umplea iar.Descopeream placerea de a bea.[.....]
-Alex,nu te mai iubesc,stii?
Nu mai stiu daca am ras sau am plans.Alex mi-a inconjurat umerii cu bratul,m-a strans langa el.
-Nu vreau,Diana,nu vreau sa nu ma iubesti..Ar fi prea trist.
-De ce?
-Fiindca eu te iubesc.
-Ma iubesti,tu?!Alex,tu ma iubesti?!Adevarat?!Pe mine?! Chiar pe mine?!
Iar nu stiu daca am ras sau am plans..
-Nu ma iubi,Alex,sau iubeste-ma..nu mai stiu..Nu stiu ce vreau,nu-mi pasa de nimic.E bine asta-seara..[........]
Si iata,jocul obositor continua ,mizeria morala e parca si mai prezenta.Caut sa inteleg cum am ajuns aici.Ce e fericirea?Ce caut?Daca m-ar fi intrebat cineva,cu o luna inainte,ce e fericirea,as fi inceput asa,ca la scoala:"Este cand...Este cand vine Alex..sau numai cand il astept pe Alex..Am pe cine sa astept cu drag.Poate atat imi ajunge"[...]
Il iau de gat,il sarut si simt ca-l voi iubi totdeauna.Ca asta este si va fi "fericirea".Dar in ziua urmatoare ii telefonez ca vreau sa-l vad si-mi raspunde:
-Nu pot,am aici un prieten,jucam sah.
Nu inteleg de ce nu-i spune acelui prieten ca trebuie sa iasa din casa neaparat,ca e ceva important,sa-i dea o explicatie oarecare sau sa-l lase sa inteleaga adevarul..
Totul se limpezeste in bezna unei nopti de insomnie.Inteleg ca dragostea mea pentru Alex a fost tesuta din doi,din asteptare,din frica,din remuscare si mai ales,din nevoia de a fi cu orice pret fericita..[....]
-Diana,sunt nenorocit.
-De ce?Ce s-a intamplat?
-Te iubesc si sunt gelos.Nu pot trai fara tine,mi-e peste putinta,crede-ma.
Nu am spus nimic.
-Diana,spune-mi,ce-i cu "frumosul" ala care se tine dupa tine tot timpul?Si cu "uratul" care a venit acum?Sunt gelos,Diana!Nu mai am orgoliu.Te iubesc.Tu esti a mea,ma..Nanuc,nu pot trai fara tine![....]
-Cum ma gasesti,Alex?
-Nu pot sa-ti spun cum.Vezi,frumoase mult sunt si alte femei,pe cand tu...Diana,in toate femeile te-am cautat pe tine..[...]
L-am luat de gat si ne-am sarutat ca dupa o lunga absenta si ca un juramant ca niciodata nu ne vom mai desparti.Apoi i-am sarutat parul,fruntea.(Voiam sa ma conving ca exista,ca suntem impreuna iar,ca fericirea e in mana mea,concreta,asa cum e scoarta unui copac,o ceasca,o carte.)"



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu